Три конверта для нового министра инфраструктуры.

Довгань Виктор

OPENPROM.NEWS

Виктор Довгань — заместитель Министра инфраструктуры Украины по вопросам евроинтеграции.

З чим нинішня команда МІУ залишає уряд і чого очікувати від нового керівництва галузі?

Для Верховної Ради ми залишили рекомендації у вигляді законопроектів про залізничний, автомобільний та внутрішній водний транспорт для виконання Угоди про асоціацію з ЄС. Що ж робити новому уряду та особливо Мінтрансу — три конверти.

Конверт перший — вали все на нас: погані дороги (ми вам залишаємо Дорожній фонд на 2020 рік 75 млрд грн, для порівняння, в 2016 це було лише 14 млрд грн), зруйнована залізниця (з новими тепловозами, вийшла з дефолту й корпоратизована), корупція в портах (проведено днопоглиблення, аудит ІМО та порядок взаємодії з екологами), монополія МАУ (ріст пасажиропотоку на 40%, нова смуга в Одеському аеропорту, вхід Ryanair та Wizz Air), відсутність дозволів для вантажівок (лібералізація зі Швейцарією, Молдовою, Великобританією, Туреччиною та Білоруссю).

Конверт другий — все скоро буде добре: працюємо згідно з Національною транспортною стратегією 2030 та Планом заходів 2019-2021, реалізуємо кредитні проекти «Громадський транспорт у містах України» (400 млн євро), електрифікації Долинська-Миколаїв (300 млн євро), безпеки дорожнього руху (150 млн євро), транспортні проекти TEN-T (100 млн євро), Кременчуцький міст — китайцям (350 млн дол.), Миколаївський міст — японцям (400 млн дол.), завершення будівництва Запорізького та Подільсько-Воскресенського мосту в Києві.

Конверт третій — пиши три конверти для нас, які повернуться 😉

Які є сценарії розвитку? Оптимістичний — вони роблять усе по наших лекалах, трохи критикують попередників, та інфраструктура будується. Важливі стратегічні рішення — СП по електровозах, концесія портів та аеропортів, концесійні дороги (перша черга Великої кільцевої Києва, ліквідація ДАК «Дороги України»), відкрите небо з ЄС, завершення реформи державної служби. Песимістичний — заперечують усе зроблене попередниками й починають вигадувати велосипед, йдуть на повідку лобістів, не приймаючи приватну тягу та внутрішні водні шляхи. Інфраструктура занепадає, ЄС перестає надавати фінансування — інвестицій зеро. Як наслідок, переформатування уряду, дзвінок 911 і знову ми повертаємось, а втрачено час і довіру МФО.

Що робити? Критикувати, постійно і завжди — контролювати кожну гривню через «Прозорро» і громадськість — вимагати звітів по реформах і відрядженнях, закидувати зверненнями й запитами в соціальних мережах та офіційними.

Що ми не встигли: пілотні проекти по концесії портів Ольвія та Херсон, платні дороги Львів-Краковець та перша черга кільцевої Києва, кредитні проекти з Угорщиною та Польщею на 150 млн євро потрібно закривати, фіналізувати інвестиції з DP World та Hutchison Ports, збільшувати квоти польських автодозволів та створювати Національної транспортної моделі.

Все буде інфраструктура та Україна.

по материалам Центра транспортных стратегий

АВТОДОРЕКСПО-2020